مراحل اخذ جواز ساختمان
مراحل اخذ جواز ساختمان
1- درخواست و تشکیل پرونده جهت تخریب و نوسازی
جهت تخریب و نوسازی ملک قدیمی نیاز به اخذ جواز ساختمان است. برای دریافت جواز ساختمان ابتدا درخواست از طریق دفتر خدمات الکترونیک شهر برای شهرداری ارسال میشود. جهت تشکیل پرونده و ارسال درخواست مدارک زیر نیاز است:
• مدارک هویتی از مالک و سند ملک مثل شناسنامه، کارت ملی، سند ملک و کپی آنها، قبض آب یا برق، نقشه 2 هزارم و آخرین فیش عوارض نوسازی.
• اگر چند ملک دارای چند مالک باشد به شخصی وکالت داده میشود، در این صورت اسکن اصل وکالتنامه نیز نیاز است.
2- چاپ دستور نقشه
پس از ثبت درخواست مأموری از سمت شهرداری برای بازدید از ملک به محل اعزام میشود. در این بازدید مأمور حدود اربعه ملک، ابعاد ملک، درختانی که در ملک هستند، باغچه، تیر برق، همجواریها و اطلاعات ملکهای اطراف را به شهرداری میفرستد.
اگر ملک خلافی داشته باشد که میبایست برای رفع آن اقدام نمود با فرض اینکه خلافی از قبل وجود نداشته باشد اطلاعات مأمور به قسمت بروکف شهرداری میرود و بررسی میشود و دستور نقشه صادر میشود.
3- معرفی معمار و تهیه نقشه معماری
در این مرحله از اخذ جواز ساختمان، نقشه معماری تهیه میشود و معمار به شهرداری معرفی میشود. معمار میتواند شخص حقیقی با پروانه نظاممهندسی یا شرکتی بهعنوان شخص حقوقی باشد.
لزوماً معماری که به شهرداری معرفی میشود نقشه شما رو طراحی نمیکند و میتواند دو شخص متفاوت باشند.
برای آپلود نقشه ساختمان در سامانه تهران من میبایست اکانت شهروندی مالک را فعال نمود. به این صورت که با کارت ملی به دفتر خدمات مراجعه و درخواست را فعال کردن اکانت را میدهید. در سامانه تهران من در قسمت خدمات ملک و شهرسازی، معرفی معمار را انتخاب کرده و با توجه به شماره پرونده شماره شهرسازی را وارد کرده و معمار را به شهرداری معرفی میکند. سپس معمار در سامانه مربوط به خودش تأیید میکند و به این صورت کارتابل گردانی تکمیلشده و به شهرداری معرفی میشود.
4- مصوب کردن نقشه معماری و صدور فیش عوارض
نقشه معماری که تهیهشده چندین بار به شهرداری رفته و اصلاح میشود تا ضوابط شهرداری کاملاً رعایت شده باشد. بعد از آن فیش عوارض و نوسازی صادر میشود تا این مرحله از اخذ جواز ساختمان نیز تکمیل گردد.
برای تماس با مشاوران ما با شمارههای 09121760554 – 09121760554 در تماس باشید.
با املاک یارپور همراه شوید.
